2.03.2015

Decoration mochi Kagami mochi 鏡餅


It is Poya day (Full moon day) today and Indipendence day tomorrow in Sri Lanka.
While we close for two days, we would like to upload our blog!
You may remember this.   This is Kagami Mochi - Decoration mochi only for new year season.  We can buy this at the super market in Japan but we have to make it every year by ourselves.   But I think it is very tasty as it is hand-made!   We welcome the new year and decorate then eat on 11 January to pray family's and friends' happiness.
We serve Shiruko - mochi (rice cake) in red bean warm sweet soup on the day.   We wish your good health, wealth and happiness, too!  Hope you liked it!

先月の話ですが、休みの間にブログをアップしたいと思います。
先月、新年にお供えした鏡餅。
今年も手作りしました。ちょっと、ぶかっこうになるかなあと、心配でしたが、
形になるものですね!
1月11日の鏡開きに、このお餅を使って、お汁粉を作りました。
デザートでお出ししましたが、お召し上がり頂けましたか?

And I took a picture last night.   The moon was almost full!   Have a nice holiday!
昨夜、月の写真を撮りました。ほぼ、満月でしょう?皆様よい休日をお過ごしください。

No comments: