3.29.2014

Edamame - Boiled soy beans  スリランカ産枝豆

This  is one of well-known foods among Japanese food connoisseurs.  It is called Edamame - Boiled soy beans.   Edamame becomes popular and connoisseurs know its name without any explanation.   It has not been grown in Sri Lanka though growing soybeans is realized by a groundbreaker.   We can not forget their tasks, challenges and difficulties.  We wish you enjoy these vegetables.
 先日から話題にのぼっていますスリランカで採れる野菜の話です。今まででは、考えられませんでしたが、スリランカ産の枝豆をいただきました。やはり、ゆでたての枝豆はおいしくて、手が止まりませんね。ヘルシーな食べ物ですので、外国人の皆様にも人気ですね。Edamameは、世界共通の言葉になりましたね。
This is another vegetables which has grown in Sri Lanka.   It was cooked with fried beancurd.   It may be good to Vegetarians, too.
こちらは、カツオ菜と油揚げを一緒に炊いたものです。味があっておいしいですね。ご飯がすすみます。こちらのカツオ菜も、スリランカで育ったものです。スリランカでこういうものが手に入るとは、夢みたいです。大変なご苦労もあって育てていると思いますが、とても感謝しています。

2 comments:

Anonymous said...

ジャカルタでも生の枝豆売ってます。枝から外され、びっしりと並べてパックされていて、一人では食べきれません。でも、ゆで立ては美味しいですね。つい、ビールがすすみます。

Cafe Japan 0777-263564 / 0777-263565 20/23, Fife Road, Colombo 5 said...

ヘルシーだけど、食べ過ぎたり、ビールを飲みすぎたりしてヘルシーじゃなくなるかもしれませんね。(笑)
しばらく、スリランカでは冷凍ものしか手に入りませんでしたので(それも不定期に。。。)、生はいいですね。