1.05.2017

Tradtional New year food Ozoni Osechi 新年のお料理 お雑煮 御節

Hope you had a good new year day and come back to the work.  We also started to open our restaurant from yesterday.  We prepare Japanese traditional new year food.  One is Ozo-ni.  Baked Mochi - rice cakes in the vegetable and chicken soup. We make Mochi from the rice at our kitchen and every year we enjoy the fresh Mochi.   It is very yummy.
新年みなさまどのようにお過ごしになられましたか?私たちは昨日からレストランの営業です。スリランカは、正月も普通の日です。今年は日曜日と重なりましたので、休日となりましたが、2日から普通に仕事が始まります。
昨日からメニューにお雑煮を加えています。手作りのお餅を焼いた物を使っています。お餅は毎年つくのですが、とっても美味しいですね。お餅がなくなり次第終了とさせて頂きます。

 This is also New year dish and we make it specially on customer's request.  There are some ingredients and materials in Sri Lanka and we have to think how to make every year.  Each food on the dish has each special meaning for example, Black beans means we work hard in healthy condition, Persimmons means collect the good lucks and so on.  Hope the customer liked this special dish and enjoyed. 
こちらはお客様から特別にリクエストがあり、ご用意したおせち料理です。毎年、私たちも作っていますが、スリランカにはない食材もあるので工夫して作っています。手作りの伊達巻は最高に美味しいですね。幸運をかき集められるように、柿も使われています。お客様にも喜ばれたらいいなあと思いました。

No comments: