Even I stay in the kitchen and I have never seen the customers, I can imagine who visits our restaurant from your order! For example, if we got an order 'Cafe Japan Kaiseki lunch without meat', we remember the customer even we don't know the name. 'Sizzling hamburger with a little rice', 'Cafe Japan Kaiseki Lunch without Sashimi and a little rice', 'Fish without rice', 'Japanese beef Don', 'Yamato Gozen and Cafe Japan Kaiseki lunch Vegetable & Egg' and so on. The customers have their unique way to order or their favorite combination. Sometimes we arrange the menu depends on the regular customers since we know their favors and we can imagine what they like without their requests. . Some regular customers order without watching the menu and the one has his own menu like ' Cafe Japan Kaiseki Vegetable box with Soba noodles'. As we know he likes Okura vegetable, we are trying to serve more Okura dish.
This is the lunch one day which we served for a regular customer. We know he likes fish therefore we served sashimi and other fish dish for variety.
キッチンにいて、お会いしたことがなくても、お客様を思い浮かべることがよくあります。たとえば、「おまかせ会席弁当 お刺身なし ご飯少な目」の注文が入ると、「ああ、○○さんが見えたんだなあ。」と思ったり、「お魚定食ご飯なし」というオーダーや、「カツ丼 スプーン付」の注文が入ると、「TさんとKさんが見えたんだなあ。」と、「おまかせ会席弁当 お肉なし」の注文だと名前は知らなくても、顔を想像したりします。注文を聞くとどんな嗜好のお客様がおみえになったのか覚えてくるのです。そうすると、常連様だとお客様のお好みに合わせて料理をアレンジしてお出しすることがあります。今回は、魚をお召し上がりになりたいというお客様にままかりの煮付けとミニ刺身をセットにしてご用意しました。お客様の嗜好がわかれば、いろいろアレンジさせていただきます!
でも、時間に余裕がない場合はご勘弁を・・・。
4 comments:
久しぶりの投稿です。
海外ではなかなかまともな和食が食べられない中、カフェジャパンは特別な存在ですね。
美人姉妹も目の保養で楽しいし。
武田さん、こんにちは!疲れもとれましたか?USからのアクセスが多いなあと思ったら、久々の武田さんだったんですね!
武田さんのように言って頂けると、大変やりがいがあります。ありがとうございます。
How nicely those regular customers enjoy such privilege as special consideration ! I would like to be a regular customer if I could. I like such sushi as big slice of fish on small rice ball with a little bit more vinegar than regular. Is it too much ?
Thank you for the comment, Slypan! Of course you can have our support as our regular customer! Anyone can be! We are pleased to follow your request as much as we can.
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