6.22.2011

How to enjoy 'Sizzling beef & pork hamburger' じゅうじゅうハンバーグのお召し上がり方


This menu is a popular menu 'Sizzling beef & pork hamburger' . We serve hamburger like the above photo.

①Pour the special sauce in the pot on hamburger appropriate amount you like. If you leave it without sauce, hamburger maybe burnt.

②The sauce is sizzling and becoming more tasty sauce.

③The paper surrounded iron plate is for prevent from the sauce scatter around. Take it out when the sizzling sound is fading out.

④Add some more sauce if you need.

We hope you enjoy it!

当店の人気メニュー’じゅうじゅうハンバーグ’の美味しい召し上がり方を書いておこうと思います。
何故なら、、、時々、ハンバーグを持っていっても、お客様同士でお話中だったり、新聞や書籍をご覧になっているときに話しかけるのも気まずいなあと思うこともあるので、書いておこうと思ったのです。

①まず、右上にあるソースをお好みの量かけてください。ソースをかけずに放置しておきますと、鉄板の熱でハンバーグが焦げてしまいます。

②しばらくおいて置きますと、ソースがいい具合に煮詰まってきます。

③鉄板の周りの紙は、ソースが飛び散るのを防ぐためにつけています。(開店当時は紙エプロンを用意していました!)その紙を取ってください。

④その後、味を見ながら、ソースを足してお召し上がりください。

と、まあ、それだけの事なのです。
ハンバーグを焦がさずにソースと一緒に美味しく召し上がって頂きましたら幸いです。

ちなみに、宣伝になりますが、じゅうじゅうジンギスカンも人気メニューのひとつです!まだ、お召し上がりになったことがない方は、ぜひ、お試しください!

4 comments:

Anonymous said...

あれって、自分でソースかけましたっけ?
私の時は、いつも持ってきてもらったら、そちらでかけていたような気がします。
食べ物に興味の無い人は、作り手がベストの状態で食べてもらおうと思っても、全然気にしないんですよね。
焼肉を炭にしたりするような人が多いですよ。

Major Allen Espy said...

My hunger instinct brought me to this blog post. It's as though you intended this for me! ;-) Be careful not to give me the whole recipe. If you do, it might just take away a big incentive for visiting Colombo again. Hail to hamburg!!!

Cafe Japan 0777-263564 / 0777-263565 20/23, Fife Road, Colombo 5 said...

ぽむすびーさん、時々、強引にソースをかけますが(笑)、勝手にかけられたら嫌かな~と思いそうな方(?)にはかけないようにしています。それに、時々、スタッフがサーブするので、その時はソースをかけないはずです。できるだけ、かけてとは言っているのですが・・。私も、食事そっちのけで、話に夢中になることもありますから、そういう時は、もったいない食べ方をしてるかもしれませんね。

Cafe Japan 0777-263564 / 0777-263565 20/23, Fife Road, Colombo 5 said...

Allen, I thought you may catch up with the hamburger topic! I know you are the person who visits Sri Lanka from US only to have Hamburger!
Hamburg! Hamburg!